Всесвітня мережа – можливість і загроза одночасно. Про перше не варто забувати. От нещодавно поспілкувався з Далай Ламою. Правда не тибетським, а львівським. Коротка розмова від того не стала менш цікавою, що однак не дивно – сьогодні навіть у порівнянні з Росією надто мало українських гуртів залучені до експерименту у галузі пост-музики. От вам і одна з тем розмови. Про інші – далі. Max Kolos: Наскільки можливою є поява чогось принципово нового у сучасному музичному просторі? Чи різноманітні експерименти в сфері електронної музики або той же пост-рок були останніми острівками, і тепер карта музичної планети остаточно відома? Якщо не все так пропащо, якою є пост(пост пост пост)музика? Dalai Lama: Якою є "пост пост пост - музика" нам не відомо, але про "пост пост" можемо порозмовляти: якщо бути уважним, то найосновніші тенденції пост-року були відомі ще на початку 90х, але проблема у тому, що в Україну він дійшов лише нещодавно, так само, як і вся інша музика. На нашу думку в музиці відбуваються постійні повтори, як і у всьому мистецтві. І від такої ротації постійно з'являється щось новеньке, і пост-рок не єдиний і далеко не останній острівок надії. M. K.: В цьому ж контексті. Апелювати до «золотих» 60-х доцільно? Я про новий мейнстрім - хвилю бріт-року аля «Franz Ferdinand»… D. L.: Бріт-рок та інді ми любимо та поважаємо, але дивимося на них неоднобоко. Якщо більшість такої музики є "веселухою", що наближає до поп культури, то ми пам'ятаємо, що Інді - це Independent, тобто незалежна музика, а відтак не обмежена будь-якими рамками. M. K: Зараз звідусіль лунають вигуки типу «Ми, круті хлопці, граємо інді!», тим самим позбавляючи його першочергового значення. Ви теж позиціонуєте себе як інді-група. Чим є інді для Вас? D. L.: ...намагаємось зробити все можливе, щоб стати справжньою інді-групою, тобто групою без кліше. M. K.: Один з з організаторів інді-фестів в Україні сказав: «У нас більшість груп «незалежні». Бо вони нікому не потрібні». Згодні? D. L.: Україна у нас теж незалежна...) M. K.: Далай Лама… А як же аутентичний? Сьогодні Лама – не в Тибеті, Далай Лама – в інтернеті?) D. L.: Ми його не рухали. M. K.: Ваш Далай Лама спрямований в себе чи назовні? Музика – життєва необхідність чи спроба змінити навколо себе хоч крихітну частину світу? D. L.: Для нас музика - спроба змінити нашу життєву необхідність=) M. K.: Текст у піснях має якесь концептуальне навантаження, чи є більш одним із засобів творення музичної форми? Яке значення саме вона, форма (і саунд як один з її складових), відіграє у вашій творчості? D. L.: У наших піснях тексти є! M. K.: Питання мови. Чому англійська, а не французька, тибетська чи хоча б українська? D. L.: Тому шо Нью-Йорк - місто можливостей. M. K.: Люблю музику, але ні на чому нормально грати не вмію, а панком мені вже не стати) Що робити? D. L.: Ми теж не музиканти, тож бери приклад з нас. M. K.: Яким бачить себе Далай Лама в майбутньому? D. L.: Запитай в нього) Може він відродиться в ховрашку. P.S. Уважно вислухайте критиків, що звинувачують хлопців у «тулівщині-могвеївщині», але не забудьте послухати дебютний альбом «The sixth turtle» та сходити на концерт (у столиці – 5 квітня в «Філіні»). Можливо знайдете свою шосту черепаху, що змінить Ваше ставлення до себе та світу навколо)
|